החברים שלנו נהנים מהנחות, צוברים נקודות, ומקבלים מתנות! התחברות/הצטרפות

נעים להכיר ! רצינו לספר שאנחנו עושים משלוחים לכל הארץ :) 

ללא גלוטן? כל מה שרציתם לדעת

שיתוף לחברים

ללא גלוטן, כמה פעמים שמעתם את המונח הזה? אני בטוחה ששמעתם אותו בהקשר של מזון, אבל ידעתם שהוא נמצא בכל כך הרבה דברים בבסיסיים שאפילו אין לנו מושג ! לדוגמא – מסטיקים, משחות שיניים ואפילו קרמים .

אז מה זה הגלוטן הזה? גלוטן זה החלבון של החיטה. ישנם לא מעט אנשים שאותו חלבון עושה להם לא טוב.
חשוב להבין שמי שאלרגי או רגיש לגלוטן לא יכול לאכול גלוטן כלל.
שאני מתכוונת ללא יכול לאכול בכלל, הכוונה היא שגם “זיהום משני” יכול להוות בעיה עבור אותם אנשים.

מה זה זיהום משני? זה בעצם סביבת העבודה, אם אני אכין כריך ללא גלוטן על אותו קרש החיתוך שהכנתי כריך עם גלוטן, אותם פירורים יכולים לפגוע ולהזיק לאדם שאלרגי לגלוטן.

מכאן ההבנה שגם אכילה במסעדות או בתי קפה היא כמעט ובלתי אפשרית מאחר וישנו הזיהום המשני. אם זאת בתקופה האחרונה נפתחו לא מעט מקומות אשר מציעים מטבח שלם (!!!) שכולו נקי מגלוטן. יש את המאפייה – קונדיטוריה נקראת “בלי קמח” עם מוצרים מעולים יש את המסעדה “גלוטריה” שנפתחה לא מזמן אחרי שנים שעשו מסעדת פופ-אפ פתחו את דלתות המסעדה הקבועה שלהם, לאזור הוד השרון יש את “סופי דלי” בית קפה בניחוח צרפתי עם מאפים טריים תוצרת סופי ולמצפינים יותר יש את המאפייה של יואב “גלוטן פרי” בחיפה עם כל מה שאפשר לחלום עליו, בגרסאת ללא גלוטן. בעידן הנוכחי ישנם לא מעט אנשים שעושים דיאטות נטולות גלוטן ונמנעים מגלוטן מבחירה, לאותם אנשים לא יקרה כלום במידה ויאכל מזון עם זיהום משני.

אנחנו לא נתעסק בשאלה של אם זה בריא יותר לאכול ללא גלוטן או לא, אבל ישנם מחקרים רבים המראים שגלוטן לא עושה טוב ללא מעט אנשים ושאולי עדיף בלעדיו. דבר נוסף שחשוב לדעת, התחליפים ללא גלוטן אינם בריאים יותר ממוצרים עם גלוטן ולכן כל מי שבוחר לצורך ללא גלוטן בדרך כלל לא אוכל את התחליפים הללו. רוב המזון שלו מבוסס על מזון טבעי כמו: קטניות, קמחי מקור, גבינות, בשר ועוד..

כל מי שנמנע מגלוטן (בין אם מבחירה או לא )ן נתקל לא מעט בקושי של חיפוש מוצרים וחוסר ההבנה של מה מכיל גלוטן ומה לא, ולכן האתר שלנו הוא סוג של “גן עדן” ללא גלוטן. הוא מאפשר לכולם לדעת שהם קונים בבטחה מוצר שהוא לא מכיל גלוטן.

אתם תתקלו באתר במוצרים שלא כתוב עליהם באופן מובהק ” ללא גלוטן” אז השאלה הנשאלת היא- למה לא כתוב על המוצר אם הוא לא מכיל גלוטן?
 הסיבה היא שבכדי לרשום את צמד המילים “ללא גלוטן” יש צורך בקבלת אישורים מחמירים מאוד ממשרד הבריאות (ללא קשר לגלוטן בכלל, דבר הקשור לרישיון היצרן של אותו המפעל) ולכן לא מעט יצרנים מוותרים על ההתעסקות הזה.

כמובן שחשוב מאוד לתמוך באלו שכן קיבלו את האישורים ומאפשרים לנו קנייה נוחה ופשוטה
אך יחד עם זאת חשוב להבין שיש לא מעט חברות עם מוצרים שהם בטוחים לצליאקים אך ללא הכיתוב  בעקבות חוסר באישורים.

דבר נוסף תתקלו בו לא מעט, הוא מוצרים מיובאים שאתם מכירים מהטיולים בחו”ל, על מוצרים אלה לא פעם אתם תראו מדבקה שמכסה את הכיתוב “ללא גלוטן” וזה למה? הרבה יבואנים בוחרים לייבא במסלול המהיר ולא להתעכב במסלול של מוצרים עם רגישויות ולכן הם מחוייבים לכסות את הכיתוב ולא לשווק את המוצר כללא גלוטן. גם מוצרים כאלה תוכלו למצוא אצלנו ובעוד רשתות שיווק שונות.

אל דאגה ! אצלנו אתם יכולים לקנות בבטחה 😊 את הבדיקות לכל מוצר שמגיע אלינו אנחנו עושים, אם זה קבלת אישורים מהיצרנים והיבואנים בכדי להבטיח לכם קנייה קלה ונוחה של מוצרים ללא גלוטן.

1
מספר מוצרים ללא גלוטן הקיימים בחנות

אולי יעניין אתכם גם...

תבלינים ללא גלוטן

כשמגלים רגישות לגלוטן או צליאק לאחד בני הבית אחד הדברים שעושים – הוא החלפת התבלינים הקיימים בבית. נשאלת השאלה, למה? הרי למה שיהיה בתבלינים גלוטן?

קראו עוד...