החברים שלנו נהנים מהנחות, צוברים נקודות, ומקבלים מתנות! התחברות/הצטרפות

נעים להכיר ! רצינו לספר שאנחנו עושים משלוחים לכל הארץ :) 

שום שחור – כל מה שרציתם לדעת

שיתוף לחברים

לפני מספר חודשים פנתה אלי חברה המשווקת “שום שחור” לא אשקר בהתחלה הייתי קצת סקפטית ואפילו לא הבנתי מה המוצר, הם הבטיחו לי שמוצר כזה – עדין לא ניסיתי. מאחר ואני אוהבת לנסות דברים חדשים, אמרתי שאין מה להפסיד וקבענו פגישה.

במהלך הפגישה, לפני שבכלל התחלנו לדבר הגיש לי הבחור שן שום ואמר לי “תטעמי”. אני נבהלתי וישר התחלתי עם התירוצים – “אבל רק בוקר” ” יהיה לי כל היום ריח של שום”, והוא באלגנטיות לקח שן ואכל אותה. כמו שאמרתי, אני אוהבת לנסות דברים חדשים, מיד אחריו לקחתי גם אני שן שום וטעמתי את המרקם שלה בעדינות.

מה המרקם אתם שואלים? המרקם רך, הטעם? מתקתק, וריח? לא נשאר.

אז מה זה שום שחור ומאיפה הוא מגיע?

שום שחור זה השום החדש – הוא שום לבן שעובר יישון של 3 חודשים בחלל עם טמפרטורה חמה וכתוצאה מכך הוא משנה באופן טבעי לחלוטין את צבעו  לשחור ואת מרקמו למתוק עם נגיעות של בלסמי (ליקריץ) ורך כמו מרשמלו.

השום השחור מתפשט כיום באירופה , הוא התחיל את דרכו בקוריאה כתוסף אנרגיה ועבר תהליך מאוד גדול בתחום הקולינארי ,  היום הוא בתודעה מאוד גבוהה  בטורקיה ובעיקר באיסטנבול  כתוסף של תיבול באוכל .

ראשי שום הטריים (רגילים)  מגיעים  ונקטפים ממערב טורקיה,  הם גדלים בתקופת החורף ונקצרים באזור מאי יוני , ולאחר מכן נלקחים למפעל באיסנבול משם נכנסים לתהליך היישון הטבעי. 

באופן מפתיע, השום עצמו מקבל פי 2 ערכים מהשום הלבן , בעצם הוא הופך את עצמו באופן טבעי למאכל שנחשב סופר פוד מהצומח, הוא עוזר למחלות ותפקודי לב, הורדת כולסטרול , לחץ דם, הורדת סוכר, חיזוק מערכת החיסונית , חולי קרוהן  ובעצם כל מה שהשום הלבן עוזר ותורם  מבחינה בריאותית נוצר השום השחור עם  ערכים יותר גבוהים וחזקים ממנו.

מה שקורה זה שתהליך החימום (היישון) מגביר את כמות החלבונים ונוגדי החמצון שמצויים בשום לכן השום השחור עשיר באינספור נוגדי חימצו.
 לדוגמא, מכיל הרבה יותר אליצין, גופרית, גלוטומט, סלניום, ארגינין ועוד, לעומת השום הלבן.

כמו כן, השום השחור עשיר בשפע סגולות מרפא באשר למערכת הלב וכלי הדם שלנו, למערכת החיסונית שלנו ולמערכת העצבים שלנו. נוגדי החמצון העוצמתיים מסייעים לשמור על בריאות גופנו ולהקל על תהליכים שונים המתרחשים בנו, כך שגופנו לא יעבוד קשה מדי ויוכל לשמור אנרגיות וכוחות לאורך השנים. הדבר אף מסייע להאט את תהליך ההזדקנות של גופנו.

יש בשום השחור פי שניים נוגדי חמצון ובמחקרים נמצא כי בשום השחור יש 92 יחידות נוגדי חמצון לעומת 119 יחידות בשום הלבן. נוגדי החמצון מגנים על תאי הגוף מהרס הרדיקלים החופשיים ומאטים את קצב הזדקנותם.  נוגדי החמצון הם חלק מהותי מהערכים התזונתיים, שעלינו ליהנות מהם על בסיס יומיומי.

 נוגדי החמצון מסייעים למטב תהליכים רבים בגופנו ולרבות את תהליך העיכול, תהליכי הניקוי והטיהור של גופנו, ויסות    הורמונלי, ויסות של מוליכים עצביים,חיזוק המערך החיסוני שלנו והזרימה של מחזור הדם שלנו. עוזר בעיקר לאנשים שסובלים ממעי רגיז, הורדת סוכר, הורדת לחץ דם, כולסטרול, חולי קרוהון וחיזוק מערכת החיסונית.

מבחינה קולינרית , השום השחור הוא מוצר טרנדי חדשני בין אם זה בטעמו או בצבעו, הוא נותן טעמים ומרקמים ומשנה את כל הפרזנטציה של ההגשה ושל הטעם המוכר , הרגיל והידוע של האוכל הישראלי.

כמה אפשרויות לשימוש בשום השחור:
פסטות רטבים– על בסיס של רוטב עגבניות בשביל לשבור את החמיצות של העגבניות ניתן להוסיף את השום השחור ..המתיקות שלו שוברת את החמיצות וזה נותן גם טעם ומרקם מדהים ובנוסף במקום הסוכר קיבלנו מנה בריאה לחלוטין.
שניצלים– אין כמעט מה לחדש היום בנוגע להכנת שניצלים .. אם נוסיף לו את האבקת השום השחור והייחודית שלנו בעולם (אגב המצאה שלי) נקבל הרפתקה חדשה  וטעמים מופלאים.
כריכים – יש לנו ממרח מדהים שבו ניתן לעשות כריכים מטורפים וסופר בריאים אגב, אני מכין כריכים כאלה לילדים שלי ( במקום השוקולד) הם חושבים שזה מעדן מתוק ובעצם אני מעניק להם כריך סופר בריא וסופר טעים.
בהמבורגר/ קבב :קוצצים כמה שיניים ומערבבים אותן עם בשר טחון ועם תבלינים  ומכינים המבורגרים. אפשר גם למרוח את השיניים ישר על הלחמנייה או על ההמבורגר – במקום ריבה, מיונז או רטבים אחרים.
בבישול איטי: שום שחור הוא מושלם לחיזוק הטעם של כל מתכון בבישול איטי.
בתיבול או במרינדה: מכניסים למעבד המזון שום, בצלי שאלוט, שמן זית, חומץ בלסמי ומעט מלח ים. בכל זה משתמשים כמרינדה לבקר או לעוף.

 

 

ניסיתם את השום? - מוזמנים לשתף אותנו במתכונים ותמונות באינסטגרם או כאן

חלק ממוצרי השום השחור

אולי יעניין אתכם גם...