החברים שלנו נהנים מהנחות, צוברים נקודות, ומקבלים מתנות! התחברות/הצטרפות

נעים להכיר ! רצינו לספר שאנחנו עושים משלוחים לכל הארץ :) 

סנטוריני ללא גלוטן

שיתוף לחברים

החלטה מהירה של הרגע הכריעה – נוסעים לטיול בנות בסנטוריני.
האופציות שהיו מונחות על השולחן סיציליה או סנטוריני. אני שמכירה את איטליה וכמה היא טובה לנו, הצליאקים -הייתי כמובן בעד סיציליה אבל מזג האויר ותאום הציפיות גרם להחלטה – טסים לסנטוריני.

אתחיל בכך , שאין בי חרטה אפילו לא לשנייה ! סנטוריני הייתה בחירה מעולה.

לטיסה הזו הגעתי מוכנה, למה הכוונה? קראתי על התורים הארוכים מאוד בנתב”ג בנוסף אני למודת ניסיון שהאופציות ללא גלוטן בנתב”ג הן דלות מאוד לכן נאלצתי להערך מראש.
הטיסה הייתה בשישי בצהריים מה שגרם להכול להיות קצת יותר מורכב, למה? בעיקר כי חלקכם ראו אותי בחנות בבוקר ואז נפגשנו בדיוטי פריי בצהריים אז אני מניחה שתוכלו להבין את המורכבות לא להערך מראש ביום שכזה. 
המזל שלי הוא שקודם כל זכיתי בחברות מדהימות אבל יותר מזה שכל החיים לימדנו אותם והראנו להם כמה “ללא גלוטן” זה לא נורא, מה זה אומר זיהום משני וכ”ו וככה בעצם הצלחתי להערך מראש בעזרת אחרים.
אמא של אחת החברות אמרה שמכינה לכולנו כריכים, עברה על הבוקר בחנות לקחה לחמניות חלה טריות והכינה לי כריכים לנסיעה. 
את הכריך הראשון כבר אכלתי עוד לפני הביקורת דרכונים, התורים בנתב”ג היו ארוכים מאוד ! המתנו שם מספר שעות ואם לא היה לי את הכריך לא היה לי מה לאכול.

לאחר הכניסה לשדה קניתי כוס קפה ולא היה אפילו משהו מתוק אחד (חוץ מהעוגות האישיות של ארומה) ללא גלוטן.

אנחנו ממריאים… אתם מוכנים?

הגענו לסנטוריני !!!

התמקמנו בחדרים ויצאנו לעשות סיבוב בעיר, ישנו באזור “פירה” שזה ממש אזור מרכזי עמוס במסעדות, ברים וחנויות מקומיות.

בסיבוב שעשינו חיפשנו מסעדות לארוחת הערב ונתקלנו במסעדה איטלקית שבתפריט שלה היה כתוב שיש להם אופציות ללא גלוטן. וכך היה, חזרנו אליה לארוחת הערב. התברר שיש להם פסטה ללא גלוטן ברוטב עגבניות עם חצילים – המנה הייתה סבירה מאוד ומשביעה. הלא צליאקים אמרו שהאוכל היה גם כן סביר.

בבוקר למחרת הלכנו לארוחת בוקר במלון שם המלון – Kalisti Hotel & suites שם שאלתי את אחת העובדות אם יש אופציות ללא גלוטן והיא הובילה אותי לשולחן שבו היו לחם ללא גלוטן, פריכיות, עוגיות, קורנפלקס וממרחים.
בנוסף לזה היו ביצים קשות, סלטים, חמאה וגבינות קשות. ארוחת הבוקר הייתה מספקת בהחלט.

באותו היום החלטנו כל היום לטייל, השכרנו טרקטורונים וטיילנו ברחבי האי. קודם כל זה סופר מומלץ ! בדרך עצרתי בסופר מקומי ובדקתי מה להם יש ללא גלוטן. אצלם אין מחלקה מסודרת של ללא גלוטן, אלא הכול מפוזר ברחבי הסופר, נאצלתי לבקש את עזרת המוכרים למציאת המוצרים ללא גלוטן.

 

 

חשוב לציין – אם אתם נוסעים לטיול בחוף הלבן, האדום והשחור, קחו איתכם אוכל לדרך. יש מסעדה אחת בחוף השחור אני אכלתי שם מספר מנות המבוססות על ירקות.

בערב הזמנו מקום ליקב סנטו – יקב מהממם ! צריך להזמין מקום מראש, היקב ממוקם בגובה מה שיוצר מראה מרהיב של שקיעה יחד עם הנוף של הים. לקחנו מנת טעימות של יין. פה אני אגיד שאין להם אופציות ללא גלוטן בכלל חוץ מפלטת גבינות ללא הגריסיני. אם אתם מתכוונים לשתות יין  תביאו איתכם לחם/ גריסיני/ קרקרים משהו לגבינות וגם לספוג את האלכוהול.

מסעדה נוספת שאני אמליץ עליה מאוד !! המלצה רותחת . במרכז פירה יש מסעדה הודית אחת אי אפשר לפספס אותה והאוכל שם כל כך טעים. יש להם מודעות והם יודעים לומר בדיוק מה מתאים ומה לא. אין לי מושג איך קוראים למנות שאכלתי שם, אבל הן היו סופר טעימות.

את היום לפני האחרון, החלטנו להעביר במלון שנקרא “ניקי ביץ” אם לומר את האמת, קצת בזבוז כסף לא משהו שלא יכולנו לקבל בכל ביץ בר אחר. בכל מקרה האוירה שם הייתה כייפית מאוד, הבריכה מסודרת והצוות מסביר פנים. יש להם שם מסעדה, אכלנו בה ארוחת צהריים וכל התפריט מסומן עם אלרגניים, זה עזר מאוד לבחירת המנות שהיו ממש טובות. אכלתי סלט קיסר ועוף ברוטב בוטנים.

בערב שוטטנו קצת בטיילת של קמארי, שם התקשנו לבחור מסעדה היו הרבה שאמרו שיש להם ללא גלוטן אבל התחושה הייתה שהם לא הבינו על מה מדובר בסוף התיישבנו באחת שניכר שהם כן הבינו המסעדה נקראת אלאמירה. האוכל היה טעים מאוד.

בא לי שניה להתעכב על השדה תעופה בסנטוריני, לשדה תעופה יש 2 חלקים את החלק של הדיוטי פרי אחרי הבידוק הבטחוני ואת החלק אחרי הביקורת דרכונים.
אחרי הבידוק הבטחוני יש מסעדות – פיצה, המבורגר, שווארמה, כריכים ועוד.
חשוב להבין אם אתם רוצים לקנות אוכל זה אך ורק שם.

לאחר הביקורת דרכונים – יש דוכן קטן מאוד עם קפה, קרואסונים (כמובן עם גלוטן) כמה חטיפים בודדים ושתיה קרה.

אנחנו לא ידענו את זה, והגענו לביקורת דרכונים רעבות ואחרי שעברנו אותה הבנו שאין לנו מה לאכול. עיכוב של שעתיים בטיסה גרם למצב להיות עוד יותר מתסכל וביקשנו מהפקיד בביקורת גבולות לעבור חזרה ולקנות לאכול הוא לא הסכים אבל הסברנו לו שלי בתור צליאקית אין בכלל מה לאכול והוא הסכים שאחת מאיתנו תעלה להביא אוכל.

אכלתי שווארמה בצלחת עם צ’יפס וזה הספיק לנו עד ההגעה לארץ.

אסכם ואומר שסנטוריני מהממת, תטיילו בסמטאות ובשבילים כל שביל מוביל למקום יותר יפה מקודמו. יש המון מסעדות וברים על הצוקים עם נופים משגעים. אפשר להסתדר, יש להם את הסלט היווני בכל מקום שזה ירקות עם גבינת פטה שגם זה פתרון טעים ומוצלח מאוד.

תהנו 😊

אולי יעניין אתכם גם...

סנטוריני ללא גלוטן

החלטה מהירה של הרגע הכריעה – נוסעים לטיול בנות בסנטוריני. האופציות שהיו מונחות על השולחן סיציליה או סנטוריני. אני שמכירה את איטליה וכמה היא טובה

קראו עוד...

סרי לנקה ללא גלוטן

לפני שנה עוד הייתי בעומק בתוך עבודת הסמינריון ולא נשכח גם את הפרויקט גמר שריחף לי מעל הראש, אבל כמו כל סטודנט, שמאמין שכשהוא יסיים

קראו עוד...

תבלינים ללא גלוטן

כשמגלים רגישות לגלוטן או צליאק לאחד בני הבית אחד הדברים שעושים – הוא החלפת התבלינים הקיימים בבית. נשאלת השאלה, למה? הרי למה שיהיה בתבלינים גלוטן?

קראו עוד...