החברים שלנו נהנים מהנחות, צוברים נקודות, ומקבלים מתנות! התחברות/הצטרפות

נעים להכיר ! רצינו לספר שאנחנו עושים משלוחים לכל הארץ :) 

דיאטה ללא גלוטן – למה, כמה ואיך?

דיאטה ללא גלוטן
שיתוף לחברים

מדי שנה, ואפילו, לעיתים, מדי חודש, אנחנו נחשפים לדיאטה חדשה, טרנד כזה או אחר בעולם החיים הבריאים יותר. אחד מהדברים שהפכו ליותר ויותר פופולריים בשנים האחרונות ולא מראים שום סימן שהם עומדים להעלם זו הדיאטה ללא גלוטן. לא, זה לא אטקינס, זה גם לא דיאטת נטולת פחמימות, ולא, זה חייב להיות רק לחולי צליאק. אז מה זו בעצם דיאטה ללא גלוטן ולמי היא מתאימה?

מה המטרה של דיאטה ללא גלוטן?

כשמה כן היא, דיאטה ללא גלוטן היא דיאטה בה נמנעים מגלוטן, החלבון שנמצא בסוגי דגנים שונים, בעיקר בחיטה, שעורה, כוסמין ושיפון, אך מותר לאכול כמעט כל דבר אחר. הדיאטה הזו מתאימה לכל אחד, גם למי שרק מנסה לרזות, וגם לאלו הסובלים מרגישות כלשהי לגלוטן. שלא תתבלבלו, רגישות לגלוטן לא בהכרח אומרת שאתם חולי צליאק. ישנם אנשים אשר אינם מוגדרים כחולים, אך צריכת גלוטן גורמת להם לפריחה או בעיות עור, בעיות עיכול שונות, נימולים ועקצוצים בידיים וברגליים, כאבי ראש חריפים, קשקשים בשיער, הפרעות קשב וריכוז ועוד. אם גם אתם סובלים מן התסמינים הללו ולא יודעים לאבחן את מקורם, יתכן שגם אתם בעלי אלרגיה כלשהי לגלוטן, ושווה לכם לנסות דיאטה ללא גלוטן ולראות אם הסימנים משתפרים.

דיאטה ללא גלוטן

מה אסור

בדיאטה ללא גלוטן מומלץ להמנע מכל המוצרים המכילים חיטה, שעורה ושיפון, ובפירוט – פסטה, לחמים ומאפים, בורגול, עוגות ועוגיות, קוסקוס, שקדי מרק, גריסים וכדומה. כדי לדעת בדיוק מה מותר, יש לקרוא את רשימת הרכיבים במזון באופן מפורט. אם אתם הולכים למסעדה, זכרו לבדוק גם את הדברים שלרוב לא חושבים עליהם – רוטב סויה, אבקת מרק עוף ואפילו גלידות מסוימות שעשויים להכיל גלוטן.

מה מותר

כיום קיימים תחליפים נהדרים שיכולים להחליף את כל המוצרים המכילים גלוטן. ניתן להשתמש כמובן בקמח תפוחי אדמה או קמח תירס, כמו גם תחליף ייחודי הנקרא “קמח תמי“, קמח אורז, לחמים ללא גלוטן (כמו לחם טחינה), ובגדול – כל מה שהייתם מרשים לעצמכם לאכול בפסח! חשוב לזכור כי לעיתים ישנם מוצרים ללא גלוטן המכילים כמות נכבדת של שומן ונתרן, ולכן לא יהיו יעילים במיוחד בדיאטה. מומלץ לבחור מוצרים בריאים ואיכותיים שגם יסייעו לכם לרזות, וגם יזינו את הגוף שלכם בטוב!

דיאטה ללא גלוטן - לחם ללא גלוטן עם אבוקדן וביצה

בהמשך יעלו לבלוג האתר מתכונים המתאימים לדיאטה ללא גלוטן, הישארו במעקב!

אולי יעניין אתכם גם...