החברים שלנו נהנים מהנחות, צוברים נקודות, ומקבלים מתנות! התחברות/הצטרפות

נעים להכיר ! רצינו לספר שאנחנו עושים משלוחים לכל הארץ :)

אמסטרדם ללא גלוטן

שיתוף לחברים

הטיול לאמסטרדם היה במטרה אחת ברורה, נסיעה להופעה של ביונסה הגשמה של חלום ילדות. באמסטרדם מעולם לא הייתי אך שמעתי עליה כמה היא יפה וכמה אני חיבת לטוס לשם וזו הייתה ההזדמנות. הפעם החלטתי שאני עושה שיעורי בית ולא ״זורמת״ בנושא האוכל ללא גלוטן.

יותר יפה מהתמונות.

לטיסה יצאנו ביום שישי בשעות הבוקר המאוחרות כשהטיסה עצמה הייתה בצהריים, הטיסה הייתה מטרמינל 1 משם לא יצא לי לטוס יותר מידי ולא היה לי מושג מה יהיה לגבי האוכל (לא הספקתי להכין כריך לפני) אז לקחתי איתי חבילה של חטיפי פרוטאין של נייטשר וואלי שמה שבטוח יהיה לי מה לנשנש.
הגענו לשדה סיימנו את הבידוקים והגענו לדיוטי פרי (של טרמינל 1) שם היה סניף של ארומה עם לחם ללא גלוטן ואכלת יארוחת צהריים מספקת ביותר!

הגענו לאמסטרדם הייתה לי רשימה של מסעדות ללא גלוטן שהכנתי מראש (עשיתי שיעורי בית כמו שצריך) והתחלנו להתלבט מה כדאי לאכול היום.
בסופו של דבר הלכנו למסעדה שנקראת ״sumo” מסעדה יפנית עם הרבה מנות שונות ומגוונות (לא רק סושי) כל התפריט מסומן באלרגניים (גלוטן, חלב, בוטנים וכו..) מסעדה מאוד יפה ומרשימה וגם האוכל היה טעים.

הזמנו כמה מנות וחלקנו יחדיו. ישנה גם האפשרות של תשלום 30 יורו לאכול כפי יכולתך מהתפריט.

ביום השני התחלנו בסטארבקס שם היה בראוניז ללא גלוטן (ארוז בנפרד) וכריך. ויתרנו על הכריך ולקחתי בראוניז עם קפה לפתוח אתהבוקר. במהלך היום טיילנו בשווקים השונים בשוק הפרחים בשוק רמברנדט ובשוק אלברט קאופ נהננו בעיקר מהסתובבות ברחובות אמסטרדם.
באחד הרחובות  נכנסו למאפייה (שאני לא זוכרת את שמה) ומצאנו  שם עוגיות  שקדים  ופרלינים  שהם  נטולים, המודעות היא גבוהה וישנה הבנה של מה זה  גלוטן.
באותו היום אכלנו צ׳יפס באחד מדוכני הציפס הממוקם בכניסה לשוק  אלברט בדוכן מכינים רק צ’יפס ולא שום דבר אחר (כך הם  רוב  דוכני  הציפס ) ארוחת  הצהריים שלנו הסתכמה בציפס חם עם מיונז. בערב אכלנו במסעדה אקראית, מסעדת בשרים.

הצ’יפס צולם מדוכן אחר. תוכלו בכל פינה למצוא דוכן שעושה רק צ’יפס.

את היום השלישי התחלתי כאשר הלכתי לסופר לקנות חלב. אחד הדברים שאני יותר אוהבת לעשות בחו״ל הוא ללכת לסופר, זה נשמע קצת מוזר  אני יודעת אבל אני אוהבת תמיד ללכת לאגף של המוצרים ללא גלוטן ולראות מה יש להם להציע, כמה מבחר יש להם ותמיד מביאה דברים מיוחדים הביתה. באגף של המוצרים ראיתי הרבה מוצרים שלא נתקלתי במדינות אחרות. ברחובות אמסטרדם תמצאו את הוופל המקומי שלהם, אני מצאתי אותו בסופר נטול גלוטן (שהיה מושלם!) גם וופל בלגי וגם פנקייקים ובעצם כל מה שיכולתי לחלום עליו. באמת הכל. לסופר קוראים ALBERT HEIJN  הוא מאוד גדול ועם אגף שופע. קניתי לי כמה מוצרים והחלטתי שלפני החזרה לארץ אעשה שם שוב סיבוב להשלמות (גם אמא שלי צליאקית).

מבטיחה לכם שהגרסת הללא גלוטן לא מביישת את המקור!

באותו ביום אכלנו ב The pancake bakery  מסעדת  פנקייקים  (זה יותר נראה כמו קרפ)  עם פנקייקים מלוחים או מתוקים, את כל התפריט הם יכולים  לעשות כללא  גלוטן אך מדגישים שהמטבח קצת קטן וסביבת  העבודה אינה נקייה.
אני לקחתי את הסיכון ובכל זאת אכלתי שם היה מאוד טעים ומשביע וללא תופעות לוואי.

מוצרלה,בצל, פסטו ועגבניות מיובשות. מדהים.

עוד מסעדה לארוחת בוקר שאכלנו בה היא מסעדה שלא תכננו לאכול בה ונכנסנו אליה ממש במקרה. באחד הימים קמנו לבוקר קצת גשום וחיפשנו איפה באזורנו ניתן לאכול ארוחת בוקר. מאחר והמלון שלו היה בכיכר דאם היה לנו לא מעט מסעדות בקרבת מקום. ראינו מסעדה ששמה ROYAL 98 ואמרנו שניכנס גם אם זה רק לשתות קפה לפחות עד שהגשם ייפסק.
שאלנו את המלצר בתמימות וללא יותר מידי צפיות האם  יש  להם  מנות  ללא  גלוטן  והמלצר השיב שיש להם לחם ללא גלוטן ואפשר להכין את המנות גם כללא גלוטן (ואפילו ציין שבתפריט צהריים ניתן למצוא גם פסטה ). המנה הייתה טעימה בטרוף.

חביתה עם גבינה. פטריות. בצל. על לחם ללא גלוטן.

בערב תכננו ללכת למסעדה הודית, אבל לאחר לבטים רבים החלטנו שלא נלך ושנחפש מסעדה באזור המלון. כל המסעדות ברשימות שלי היו יחסית רחוקות ואנחנו שכבר היינו עייפות אחרי יום קניות ארוך במיוחד החלטנו לנסות משהו אחר, הורדנו את אפליקציית find me gluten free וחיפשנו מסעדה איטלקית.  האפליקציה מצאנו לנו מסעדה בשם Cafe Piazza במרחק של  7  דק הליכה  (מה זה 7 דק הליכה?)  והחלטנו ללכת לנסות אותה. הגענו למסעדה  בייתית  וקטנה עם אוירה חמימה ויחס מדהים! כששאלנו אם יש ללא גלוטן המלצר הביא לי תפריט שונה שכל מה שנמצא בו הוא ללא גלוטן וגם כשלקח מאיתנו את  ההזמנה ביקש לקחת קודם ממני מאחר ואני אלרגית לגלוטן  וחשוב להם  לתת  תשומת לב. שם הזמנתי לזניה שלא השאירה לי מילים.
זה היה הערב האחרון שלנו באמסטרדם ערב לפני ההופעה שחיכינו לה כל כך הרבה. והמסעדה הזו חתמה אותו בצורה הכי טובה שיכלה להיות.

הלזניה של Cafe Piazza

בהופעה עצמה (שהייתה באצטדיון ארינה) לא היו דוכני מזון עם דברים ללא גלוטן לכן כדאי להצטייד מראש.
אני לא הצטיידתי והיינו שם לא מעט  שעות  לכן  קניתי  חבילת  m&m  מאחת  המכונות  וקניתי נאצ’וס מאחד הדוכנים הוא לא הכיל גלוטן ברכיביו ולא היה כתוב שעלול להכיל אז אני בחרתי לקנות ולאכול.

התרגשנו מידי להופעה, שלא דאגנו לאוכל לאיצטדיון.

אסיים בכך שקודם כל אמסטרדם מהממת, המודעות וההכרה של ״ללא גלוטן״ היא גבוהה ושיש מלא מלא מקומות ללא גלוטן! (ותוכלו למצוא עוד הרבה באפליקציה)
קראתי גם על גלידריה שבה כל המתוקים הם ללא גלוטן שנקראת-  DeLEPEL
פיצריה-  La loota pizzabar
ומסעדת פסטות נוספת- Spaghettria
לכל המקומות הללו לא הגעתי, יש למה לחכות לפעם הבאה 🙂

יש לא מעט סניפי סטארבקס בעיר, שם תמיד אפשר למצוא משהו לנשנש.

אולי יעניין אתכם גם...

סרי לנקה ללא גלוטן

לפני שנה עוד הייתי בעומק בתוך עבודת הסמינריון ולא נשכח גם את הפרויקט גמר שריחף לי מעל הראש, אבל כמו כל סטודנט, שמאמין שכשהוא יסיים